Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου 2017

ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ… ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΙΚΑ !

ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ… ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΙΚΑ!

Την Δευτέρα 18/12 τυχαία, ως συνήθως, μάθαμε πως πραγματοποιείται Τμήμα (Γενική Συνέλευση) των καθηγητών. Για την διεξαγωγή της οποίας, φυσικά ο φοιτητικός σύλλογος δεν είχε ενημερωθεί κάτι το οποίο είναι διαρκής επιλογή της κοσμητείας, ώστε να μην έχουμε εικόνα του τι συζητιέται και να μην έχουμε σαν φοιτητές τη δυνατότητα παρέμβασης εκεί.
Ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν προς απόφαση στο εν λόγω τμήμα ήταν αυτό της επί πτυχίω εξεταστικής. Η δυνατότητα στους φοιτητές που έχουν περάσει ή είναι στο δέκατο εξάμηνο σπουδών να δίνουν μαθήματα και εαρινών και χειμερινών εξαμήνων σε όλες τις εξεταστικές, είναι κεκτημένο του Φοιτητικού Συλλόγου. Με την κατάργηση του οξύνονται ακόμα περισσότερο οι ταξικοί φραγμοί που ολοένα και περισσότερο μπαίνουν στα πανεπιστήμια. Μεγάλο κομμάτι των φοιτητών είναι αυτό που αναγκάζεται να δουλεύει για να μπορέσει να σπουδάσει και για αυτό το κομμάτι των φοιτητών είναι πολύ βοηθητική η διπλή εξέταση μαθημάτων αφού μπορεί πιο εύκολα να προσαρμόσει την εξεταστική περίοδο στο πρόγραμμα του και να ανταπεξέλθει.
Οι προτάσεις που ακούστηκαν από πλευράς καθηγητών κυμαίνονταν στη μείωση των μαθημάτων που θα έχει δυνατότητα κάποιος να δώσει ή ακόμη και στην αλλαγή των κριτηρίων για το ποιος φοιτητής θεωρείται επί πτυχίω και έχει τη δυνατότητα διπλής εξεταστικής. Συγκεκριμένα μία πρόταση που συζητήθηκε έντονα ήταν αυτή που ήθελε μόνο τους φοιτητές που έχουν ήδη ανάθεση διπλωματικής να έχουν αυτή τη δυνατότητα. Και όλα αυτά περιγράφονταν ως μία κίνηση στα πρότυπα των πανεπιστημίων του εξωτερικού προς τον «εκσυγχρονισμό» μας μη παίρνοντας υπ όψη φυσικά πως είναι οργανωμένη η φοιτητική μας καθημερινότητα εν συνόλω, ο φόρτος εργασιών και εξετάσεων, και πως για παράδειγμα δεν μπορούμε να ξέρουμε το ποια μαθήματα θα έχουμε εν τέλει τη δυνατότητα να δώσουμε αφού το πρόγραμμα της εξεταστικής δεν μας παρέχεται με το πρόγραμμα εξαμήνου αλλά ελάχιστα πριν την ίδια την εξεταστική.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως στην όλη κουβέντα η παρουσίαση από πλευράς κοσμήτορα της υπάρχουσας κατάστασης ήταν επιτηδευμένα ψευδής ώστε να επηρεάσει εν τέλει την απόφαση. Παρουσίαζε δηλαδή την κατάσταση ως “ανεξέλεγκτη” με δηλώσεις απεριόριστων μαθημάτων από τους «τεμπέληδες» φοιτητές που δεν αντιμετωπίζουν με «σοβαρότητα» τις σπουδές τους και δημιουργούν προβλήματα στους καθηγητές και τη γραμματεία.
Από πλευράς μας μεταφέραμε τις χρόνιες αποφάσεις του φοιτητικού μας συλλόγου πάνω στο ζήτημα και υπογραμμίσαμε την προσπάθεια παραπλάνησης από πλευράς κοσμήτορα. Πιέσαμε προς αυτή τη κατεύθυνση και εν τέλει καταφέραμε την διατήρηση της επί πτυχίω  εξεταστικής ως είχε. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να αποτιμηθεί αρνητικά η απουσία των υπόλοιπων δυνάμεων του φοιτητικού συλλόγου (είτε αυτές αυτοχαρακτηρίζονται ως «αγωνιστικές», είτε ως «υπεύθυνες»), αλλά και του ανένταχτου δυναμικού του συλλόγου που πλήττεται άμεσα, από την μάχη για τέτοια ζητήματα. Ακριβώς γι’ αυτό, παρά την παροδική νίκη, θέτουμε τον προβληματισμό ότι μ’ αυτήν την στάση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί καμία διεκδίκηση μόνιμα.  Μέσα σε αυτή την επίθεση που μαίνεται εναντίον μας, σαν ΑΡ.Α.Χ.ΤΟ.-Ε.Α.Α.Κ. πιστεύουμε ότι ο Φοιτητικός Σύλλογος δεν μπορεί παρά να αντεπιτεθεί με μαζικούς όρους μέσα από τις συλλογικές του διαδικασίες, να συζητά, να αποφασίζει, να διεκδικεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες του και να νικά!
Ενάντια σε αυτούς που υπερασπίζονται το τέλος των συλλογικών διαδικασιών, αγώνων και διεκδικήσεων, το τέλος των γενικών συνελεύσεων και ότι δεν έχουν νόημα, εμείς αναδεικνύουμε αυτές τις μικρές νίκες και προτάσσουμε μια διαφορετική λογική συνολικά του συλλογικού τρόπου ζωής και οργάνωσής μας.

ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ !